Våffeldagen...

På dagens fråga..Vad vill ni ha till middag killar?  Våfflor så klart mamma, det är våfflornas dag men kan inte äta något annat då, svara de Olle.
Sagt och gjort...bara att ställa till med våffelkalas så här en måndags kväll. Killarna blev nöjda och glada, och gott var det, så i slutet blev jag också nöjd nöjd=)
 
MORFARS BÄSTA VÅFFLOR
 
 
Det här är riktiga våfflor. Jag har lagt ut receptet tidigare men jag gör det igen, för det är verkligen de bästa våfflorna. De är godast kalla, så man kan göra en heltrave innan man börjar äta. Och blir de några över så är de lika goda nästa dag.
 
3 ägg
3 dl mjölk
2 dl socker
5 dl mjöl
1 dl smält smör
3 tsk vaniljsocker
1 1/2 tsk bakpulver
 
Blanda allt ordentligt i en skål. Det blir en riktigt tjock smet. Lägg dem att kallna på ett galler efter gräddning. Pudra florsocker på dem och lägg i en stor trave..
 
Servera med massa grädde och sylt och lyckan är gjord=)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Minsann, blev det inte 13 st som vi sa. Ser underbart gott ut sa bantaren.

2013-03-25 @ 21:34:04
Postat av: Anonym

Hej , jag har lite havregrynsgröt i mina. Det hade min mor så det fortsätter jag med. Det var riktigt gott sa sonen här när jag gräddade en massa i söndags.

2013-03-27 @ 17:32:33
Postat av: Anonym

Oj här blev lite fel. Inte gröt! Bara havregryn.

2013-03-27 @ 17:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0