Mangokyckling...

Jag har så svårt att veta vad vi ska äta nu för tiden, fast att jag borde ha mer tid att planera middagarna nu än vad jag hade tidigare. Men tiden finns inte och jag står alltid där i sista sekund på ICA och har inte en aning om vad jag ska göra. Klart att i bland lyckas jag...Och det här blev riktigt gott, väl värt att prova=)
 
MANGOKYCKLING
 
4 kycklingfiléer
1 lök
ca 2 msk soya, eller mer efter smak
3 msk mango chutney
1 burk mango (finns bland fruktkonserverna), eller en färsk
3dl vispgrädde
1dl cream frache
2msk kycklingfond
salt & peppar
2 tsk sambal oelek

Skär kycklingfiléerna i bitar och bryn dem i smör, peppra och salta. Hacka löken och bryn den också. Häll i grädde, mango chutney, kycklingfond och mer kryddor om det behövs. Låt koka ihop ca 10 min. Dela mangon i lagom bitar. Lägg mangobitarna i såsen precis innan servering. Servera med jasminris och så klart en liten sallad!

Kommentarer
Postat av: Dragica

Mmmm, det här låter supergott. Åkter ner i att prova mappen!

2013-04-17 @ 08:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0