Variant...

 Varför inte prova en variant på fredags tacosen... Jag tycker att den blev supergod, barnen tittade bara skeptiskt på den och vågade inte ens prova..Men alla barn kanske inte är lika pippliga som mina=)
 
HET TACOGRATÄNG Lchf
 
500g köttfärs
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 påse tacokrydda
200g philadelfia paprik och lök
200g cream fraiche
2 dl vatten
1 paprika
3 dl riven ost
 
Stek köttfärsen, vitlök och löken, till sätt tacokryddan och vattnet och låt puttra ett tag. Bred philadelfia osten i botten av en ungsfast form och bred cream fraichen över. Nästa lager är köttfärsen och på den strimlad paprika. Och tillsist strö över osten. Grädda mitt i ugnen i ca15-20 minuter i 220 grader.
 
Servera med en mild grönsallad av avokado, sockerärtor, rödlök och romansallad med en lätt dusch av citron över....SÅ så gott!
 
Och vill du nu inte äta Lchf så ät vilka grönsaker du vill till, ha tacosås och massa goda tacochips. Jag tror att det skulle vara gott att lägga lite skivade tomater på gratängen och kanske lite majs i köttfärsen...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0