Gratäng vad annars...

Gud vad jag tycker det är jobbigt att laga mat och bara det att komma på vad det ska lagas.... Jag tar ju ofta till en gratäng, jag gillar gratänger...speciellt gratänger med kyckling.
Den här blev riktigt god, stark men ändå inte för stark. Till och med mina barn åt, och det vill inte säga lite...de är så pippliga med maten och äter som små hönor. Så det kallar jag bra betyg!

Väl värd att prova, ni kommer gilla den....jag lovar!


Indonesisk kyklinggratäng



3-4 kycklingfiler
salt
peppar
paprikapulver
1-2 paket bacon
1 paprika, strimlad
3 dl grädde, lätt vispad
1 vitlök, pressad
1 tsk curry
2 tsk sambal oelek
1 dl mangochutney

Stek kyklingfileerna i småbitar, salta, peppra och lite paprikapulver. Stek baconet i småbitar ordentligt. Lägg kycklingbitar, bacon och paprikan i en ugnsäker form.
Vispa grädden lätt och blanda i vitlök, curry, sambal oelek och mangochutney, blanda ordentligt. Häll det sedan över kycklingen. Ställ formen mitt i ugnen i ca 20 minuter på 225 grader.

Servera med pressad potatis och sallad.


Kommentarer
Postat av: Lena Cleverdal

Den här rätten värkar jätte god.Den provar vi på fredag ,när barn och barnbarn kommer.Skriver sedan om den blev poppis.Kram Lena C

2011-10-16 @ 18:25:33
Postat av: Lena Cleverdal

Hej Linda!När jag skriver det här är du fortfarande i Kina .Men hoppas du har haft det bra.Den här rätten blev jätte lyckad.Den var så god att alla tog om.Så blev dat lite över som Leif och jag åt ikväll.Kram Lena C

2011-10-22 @ 23:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0