Ja jag är tokig....

Jag vet, jag vet det är inte riktigt klokt....men jag vet inte riktigt vad jag ska göra på eftermiddagen när jag slutar tidigt. Jag är inte van att vara ledig och bara ta det lugnt, så för att lugna mina nerver så bakar jag...muffins så klart!

Idag hade jag massa med toblerone, Så det blev enkla men oj så goda muffins!

MUFFINS MED TOBLERONE MITT



För att göra de här behöver du bara göra en satts av grundreceptet till muffins och det hittar du här. Jag tog bort citronskalet, men det gör man som man vill.

Sen är det bara attt sticka ner lite tobleronebitar i smeten, efter att du har hällt upp smeten i muffinsformarna. För att piffa till dem lite har jag rivit lite mjölkchoklad på toppen, det gjorde jag direkt efter att jag tog ut dem ur ugnen. Då smälter chokladen lite och ligger kvar.

De blev väldigt goda...Så goda att jag brutit min regel att bara smaka en av allt jag bakar!!!



Kommentarer
Postat av: Anonym

ska vi byta bakverk med varann. Har bakat morotsbröd i dag, skulle kunna tänka mig en muffins eller två i utbyte mot några rutor?????

2010-04-22 @ 20:59:34
URL: http://thesteinerwife.blogg.se/
Postat av: Linnea

Gud vad rolig du är. Helt otroligt att du håller en så smal och smäck figur. Kan ju tacka för receptet på vit choklad och hallon pajen, supergod!!

2010-04-22 @ 22:33:02
URL: http://linneasblommandevarld,blogg.se
Postat av: Linda

Ser fantastiskt goda ut!



//Linda

2010-04-27 @ 20:04:30
URL: http://www.gottgrisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0