Påskharen...

Vi har alltid påskäggsjakt hos mormor i Karstorp. Det brukar ju vara mina killar och min systers barn, men i år då de är lite långt här i från så fick killarna ta med sig varsin kompis. Så i fredags kom vi med fyra förväntasfulla killar Adam, Wilmer, Olle och Walther. Adam tycker nog det är lite svårt, är det påskharen eller är det mormor, Olle han vet...Självklart är det påskharen.
 
 
I år var det lite fångarna på fortet tema, Det börja med att haren tappat 120 guldpengar som behövdes hittas...de låg typ över hela karstorp. Där sista pengen fanns så hittade de varsin karta, ledtrådar och en lapp med deras namn och fem tomma cirklar, sen började jakten på siffror. En femsiffrig kod var de tvugna att hitta för att sedan kunna låsa upp varsin påskskattkista, självklart var man tvungen att prova sig fram för att hitta den som ens egen kod passa till...Vilken jakt, vilka skattkistor och vilka nöjda killar.
Jag fattar inte hur mormor...eller jag menar påskharen kan komma på allt detta. Helt fantastiskt, Tack snälla för en super dag=)
 
Självklart bjöds det på Lunch och fika också. Stugan var uppvärmd och påskpyntand, allt ut tänkt in i minsta detalj.
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Tack själva för en jättefin dag, underbart med jaktsugna barn. Bästa belöningen för påskharen.

2013-03-31 @ 21:08:17
Postat av: Frida

Men gudars! Hon är ju fanstastisk!!! Bästa mamma<3

2013-03-31 @ 23:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0