Måste använda äpplen..

Mitt äppelträd dignar av äpplen, jag vet inte vad jag ska göra med alla. Om jag gör en äppelkaka blir jag ju av med i varje fall 4 =))
Ja sen är det ju väldigt, väldigt gott med äpplekaka, synd jag inte hade någon att bjuda den på, så jag fick äta upp nästan allt själv...Stackars mig;)
 
SAFTIG MANDEL ÄPPELKAKA

 
 
100g mandelmassa
3 ägg
1 1/2 dl socker
50g smör
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
3 tsk vaniljsocker
1 dl mjölk

ca 3-4 äpplen
 
Riv mandelmassan, blanda den med ett ägg i taget rör i socker.Smält smöret och låt det svalna. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker och sikta ner i smeten. Blanda i mjölken och smöret.
Smöra och bröda en for med avtagbar botten. Skala och klyfta äpplena. Lägg ett lager med äpplen i botten och häll sedan på smeten och lägg de sista äpplena överst.
Grädda på 175 grader mitt i ugnen i ca 30-40 minuter.
Servera med vaniljsås.
 
 

Kommentarer
Postat av: Liselott

Jag tar gärna lite äpplen :)

Svar: Det får du gärna=)
Linda Johansson

2012-09-09 @ 22:03:26
Postat av: Maria

MUMS!! Den här blev jättegod! Du har såå fina recept och såå fina bilder! :-)

Svar: Tack och kul att den blev bra.Linda
Linda Johansson

2012-09-11 @ 10:00:55
URL: http://systrarafsocker.blogspot.com
Postat av: Sofie DJ

Den ser inte helt fel ut heller ;-)!

2012-09-17 @ 10:28:47
URL: http://duvhok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0