Farväl..

I går hade vi begravning för min lilla fina mormor. Det blev en fin begravning som gick i rosa, cream och lila. Och som ett litet igenkommande tema var fjärilar.
Usch vad jobbig det ändå kan vara fast det är så vackert.
Jag önskar man kunde dra tillbaka tiden, jag saknar min glada kramiga mormor som gjorde världen godaste pannkakor och bullar..och som bjöd på lingonsylt i mjölken efter maten.
Som alltid prata gotländska och sa vad hon tyckte.. Och sa hon inget så såg man ändå tydligt på henne vad hon tyckte.
Men nu kan man ju inte det, så jag får väl leva på minnena!


Kommentarer
Postat av: Lillasyster F

Jag känner på mig att mormor satt där brevid oss och klappade oss på axeln. Viskade i våra öron "jag har det bra nu".
Det är tanken som räddar mig varje dag från att drunkna i mina egna tårar, "mormor mår bra nu". Jag saknar henne.
Men jag vet att hon tittar på oss hela tiden. hur skulle hon kunna låta bli? Nyfiken som alla oss andra.. är ganska säker på att hon kommer visa sig för oss utan att vi tänker på att det faktiskt är hon. Som rödhaken i vinterkylan, som fjärilen den där första varma vårdagen, som söttman i smultronen vi trätt på strå. Hon kommer alltid finnas här, se till att aldrig sluta älska oss som vi älskar henne. Jag saknar mormor. Massor...

2012-11-08 @ 16:04:24
Postat av: mammaFlamma

Va gulligt ni skriver om mormor, hon har verkligen satt spår efter sig. Ni kan verkligen måla upp en bild av mormor, min mamma, som man så väl känner igen henne. Det är verkligen tomt utan henne här bland oss, men vi har så många fina minnen tillsammans, vi får leva på dom. Linda, du gjorde en så fin stämning med alla vackra blommor vid mormors bår igår. Det blir ett vackert minne för oss alla. Kram mamma

2012-11-08 @ 22:43:02
Postat av: Tessan

Tårar rullar ner för mina kinder, fina mormor, fina ni! Tror ni mormor flyger till Australien då och då så också jag får känna hennes närhet. Älskade mormor, älskade ni. Glöm aldrig att visa och använda all kärlek till dom ni älskar och bryr er om. Puss

Svar: Hon hade nog sagt _Hu vad ska du där och göra... Men med säkerhet kommer hon finnas runt dig även "där borta"
Linda Johansson

2012-11-09 @ 08:44:44
Postat av: Jonny

Jag kommer alltid att sakna tant Bibbi hon var min andra mamma när jag växte upp/Jonny

2012-11-26 @ 11:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0