Ofattbart...

Jag kan nog inte ens förklara hur det är, hur det ser ut, hur människor bor...Det är ofattbart att vista ställen vi åker igenom inte bara är ödestäder...Det ser förfallet ut, obebott...Men de lever så här!



jag vet inte hur många gånger jag i dag sagt att gud vad lycklig jag är som är svensk....Visst är man inte van vid något annat, inte vet hur det kan vara..helt enklt tycker att det här är ok, att man har det så som det ska vara...Då kanske man är nöjd...
Vi har i dag åkt genom ofattbara städer, sätt folk jobba med vad som för oss inte kan vara ett jobb..tex att stå vid vägkanten med en liten hacka och..ja jag vet inte vad meningen var..mer än att de har något att göra..


Det är så kallt överallt och anledningen...det är ingen ide att sätt in element eller göra husen varma, isolerade...vintern är ju ändå så kort...Då fryse man hellre arslet av sig de månader det är kallt.. ..Det är så långt från sverige man kan komma...
Så levnads standarden är inte i närheten av vad vi har hemma. Här verkar man vara glad för det man har..nöjd!
Hemma behöver man inte gå  på ett hål i marken i ett plåtskjul utan för huset...hemma äter man inte huvuden, ben och fötter...hemma gör man inte en trippel omkörning på en smal bergsväg..tutar lite och hoppas på att alla flyttar sig..

Det som ändå är så fantastiskt här, är att det är grön och frodigt, alla är glada, trevliga och hjälpsamma. De visar stolt upp det de har och det de skapat.... de är nöjda!



Men jag måste ändå igen säga att jag är verkligen glad att jag är svensk!!!

Kommentarer
Postat av: \majja

Helt otroligt egentligen att folk lever så här, men jag håller med dig verkligen - jag är så glad att jag är svensk och lever där jag lever. Såna här saker som du visar får mig att uppskatta det ännu mer!

2012-02-17 @ 08:31:35
URL: http://majjamej.blogspot.com
Postat av: Anonym

Har du varit på den toan? Kunde ju ha gjort rent hinken;)

2012-02-17 @ 22:02:38
Postat av: Linda

japp, jag var tvungen att gå på den "toan"...

2012-02-18 @ 18:57:46
URL: http://aklejatrend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0