Med ett litet hål...

Jag tycker att det är för roligt att de har dessa byxor till sina barn. Ett hål i baken och barnen kan sätta sig och bajsa och kissa när det behövs, och man behöver int köpa blöjor. Det är ett udda påhitt, men visst det är för att spara pengar, och alla jobbar hårt för att få i hop så mycket pengar som möjligt för att kunna försörja sina familjer. Många arbetare kommer från andra städer, många långt uppe från norr. De kommer hit för att det finns mer jobb här och för att kunna tjäna pengar så de kan skicka hem till familjerna... Så jag förstår absolut att de måste spara på allt de kan. Men stackrs små barn att behöva gå med rumpan bar...så kallt!

Men jag tycker också det är lite roligt, jag ler varje gång jag ser dem=)



Något som också är roligt är att det hänger tvätt över, och då menar jag över allt...Mitt i den damigaste väg luften, i tak, på buskar, utan för fönster, i fabriker, på kontor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0