Chau Zhou...

Ni vet Jason, våran egna kines..han bor i Chau Zhou och har även Caesars kinakontor i den här staden. Det är en rätt stor stad och den är så "vild"...vet inte hur jag ska förklara, det händer något hela tiden. Man måste verkligen vara på sin vakt...Bilarna svänger hur som, gör omkörningar var som ,gör usvängar, backar och kör i motsatt riktning mot trafiken, cyklar, mopeder och människor kommer presis som de vill och stannar var de vill. Att vi inte ser mer krockar och olyckor än vi gör är helt otroligt. Jag sitter som på nålar i bilen och rycker och flämtar mest hela tiden, medans chafförerna inte äns reagerar.
Sen finns de ju de märkligaste fordon och man packar hur mycket som helst på så litet som en cykel..Jag har sätt de mst häpnadsväckande konstalationer..Tyvärr hinner jag ju inte alltid med me kameran, trots att jag har den i handen från att jag vaknar tills jag går och lägger mig....


Hur mycket tänker man på barnens säkerhet kan man undra...

Inte ovanligt att se last bilar som har så mycket last att det är 1,5 m ovanför lastbilstaket, och då också bara tejpat för att ligga kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0