Trädgårds skörd...

 Ja inte morötterna då men björnbären är faktiskt från min lilla trädgård..Och rosen=)
Det är ju inte så konstigt med morotskaka, men jag har alltid dragit mig för att göra dem..Men nu så och det var ju riktigt lätt och väldigt gott. Nästan godast dagen efter, när den fått gotta till sig lite.
 
MOROTSKAKA MED CITRONTOPPING

3 ägg
3 dl råsocker
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1 1/2 tsk kardemumma
1 1/2 tsk kanel
4 dl mjöl
4 dl rårivna morötter
2 1/2 dl solrosolja
 
 
Topping
75g smör
125g philadelphiaost
2 1/2 dl florsocker
1 msk citronsaft
skalet av en citron
 
Vispa ägg och socker fluffigt. Blandasamman de torra ingredienserna och vänd ner i smeten. Blanda i morötter och solrosoljan. Häll smeten i en smord och brödad form. Grädda mitt i ugnen i ca 40 minuter. Låt svalna.
När kakan är kall, blanda då till toppingen. Rör samman alla ingredienser gärna med elvisp. Fördela toppingen jämt över kakan, dekorera vackert.
 
Tror vi måste ta och fika här  på jobbet snart, lite tidig eftermiddags fika...men då kanske vi hinner fika en gång till=)))

Kommentarer
Postat av: Agge

Morotskaka är ju såååå gott!!!:)
Ha en skön kväll...Kramiz...

2012-08-29 @ 19:46:07
URL: http://farmoragge.blogspot.com/
Postat av: Ewa

Bara sååå mycket för god!!! Magrutorna hamnar på fel ställen, men det låter ju bra och nyttigt med MOROT.

2012-08-30 @ 09:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0