Päron...

Jag gillar att baka i långpanna, varför vet jag inte för igentligen blir det för mycket och det slutar med att jag får äta så mycket själv...För står det där på bänken är det ju synd att bara låta dem stå där...
 
De här var i varje fall mycket goda, de smakade lite förr, lite mormor på något konstigt sätt...Och så var det riktigt gott med päron i, lite oväntat liksom..man tror ju det ska vara äpple.
 
PÄRONBITAR MED MANDEL OCH VITCHOKLAD
 
 
100g smör
2 1/2 dl rödmjölk
3 ägg
2 dl socker
1 msk vaniljsocker
1 dl ljus sirap
5 dl mjöl
1 1/2 tsk bakpulver
6-8 päronhalver, konserverade
1 dl mandel grovhackade
100g vitchoklad grovhackad
 
Smält smöret och häll i mjölken. Vispa äggen men socker och vaniljsocker pösigt. Rör sedan ner sirapen och smörblandningen. Blanda mjöl ooch bakpulver och sikta ner i smeten. Häll smeten i en långpanna ca 20x30 cm, brödad eller täkt med bakplåtspapper. Fördela sedan päronen över smeten och sedan nötter och choklad. Grädda sedan mitt i ugnen i 200 grader i ca 25 minuter,
låt svalna och skär sedan i fyrkanter, pudra med florsocker innan servering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0