Orange...

 Den här veckan hade jag "kors i taket" ingen brudbukett...Däremot så hade både Jenny och Paula var sin vän som skulle gifta sig, så de fick stå och göra både brudbukett och tärnbuketter. Klart jag blev lite avundsjuk. Vad gör man då...Självklart skapar man sig en "hitta på brud" =)
Kände för att göra i någon färg som man sällan gör. Nu blev den väldigt mild, fast jag använt starkt orange, men det är ändå en färg man inte så ofta får göra brudar i. Sen använde jag Lysenmachia, som många har som uteväxt nu både i rabatter, lådor och amplar. Jag gillar att hitta på annat att använda istället för murgröna och hjärtan på tråd...Man måste ju prova och leka lite, hur vet man annars vad som blir bra och inte!
 
Naranga ros, Lövkoja, Nejlika, Gladiolus, Kalla, Vendela ros, Asklepias och Lysenmachia. De fina små hjärtanen kommer från Alot dekorations.

Kommentarer
Postat av: Liselott

Som vanligt bara "slänger" du ihop en fin brudkukett. Du är verkligen en duktig florist!

2012-08-05 @ 21:54:45
Postat av: jenny söderberg

superfint!! har en brud till helgen som skall ha orange kvistros och alchemilla mollis, endast. somrigt, färgglad enkelt men väldigt stilrent. Spännande :)

2012-08-07 @ 20:44:23
URL: http://www.etageblommor.se/
Postat av: jenny söderberg

superfint!! har en brud till helgen som skall ha orange kvistros och alchemilla mollis, endast. somrigt, färgglad enkelt men väldigt stilrent. Spännande :)

2012-08-07 @ 20:44:25
URL: http://www.etageblommor.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0