Påsktupp...

Jag hade kurs här i butiken för ett tag sedan, mitt stamgäng från Migrationsverket. De kommer stadigt två gånger om året, varje jul och varje vår...Och det är alltid lika trevligt. Jag brukar ju bju till lite extra då de är så trogna=).. så jag försöker baka något att bjuda på till de tillfällena. En påsktårta eller påskkladdkaka lätt ju rätt passande till en påskinspirations kväll!

KOLAKLADDKAKA




125 g smör eller margarin
1 1/2 dl socker
1 1/2 dl ljus sirap
2 ägg
3 dl vetemjöl
1 dl kakao
1 msk vaniljsocker
1 krm salt

Ugn: 175°


Smält smöret i en kastrull. Rör ner socker, sirap och ägg i kastrullen.

Blanda mjöl, kakao, vaniljsocker och salt i en skål och sikta ner i smeten.
Kläm fast ett bakplåtspapper i botten på en form med löstagbar botten som är 24 cm i diameter och häll i smeten. Grädda i 18 minuter.

Hyvla mjölchoklad över kakan medans den är varm och dekoreraden sedan när den har svalnat...Servera med vanilj kesella eller lättvispad grädde.




Den blev mycket godkänd av tjejerna...det blev inte en bit kvar till morgonfikad nästa dag..hehe!

Kommentarer
Postat av: BlomsterDesign/Elli

Ser underbart gott ut.. den ska provas i morgon :)

Kram elli

2012-04-07 @ 19:54:03
URL: http://blomsterdesign.blogg.se/
Postat av: Liselott

Ser gott ut som vanligt. :)

2012-04-08 @ 17:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0