Favorit i repris...

Den här har jag gjort förut, och den går alltid hem...Verkligen värd att prova. Mycket, mycket gott!
Perfekt när man ska ha fika till många...eller om man vill ha lite att frysa in. fast här hemma hinner vi knappt skära upp den i bitar innan den är slut...

BOUNTYKAKA


4 1/2 dl socker
4 dl vetemjöl
1 1/2 tsk vaniljsocker
3 tsk bakpulver
4 1/2 msk kakao
3 ägg
225 g smält smör eller margarin
2 1/4 dl kokande vatten

Smörkräm:
225 g smör eller margarin
4 dl florsocker
2 ägg
Drygt 1 påse cocos

Garnering:
250-300 g mjölkchoklad
2 msk olja Vispa ägg och socker. Tillsätt torrvarorna, därefter smör och vatten. Grädda kakan i långpanna (djupa plåten till ugnen) täckt med bakplåts papper i 175 grader 20-35 minuter. Låt kakan svalna.

Smält smöret till smörkrämen och rör ner resten av ingredienserna. Låt svalna. Bred över den kalla kakan. Smält blockchoklad med olja och bred på kakan. Ställ kallt och dela sedan i lagom stora bitar.

Kommentarer
Postat av: Anna Svensson

Hej!!

Jag har bakat flera av dina kakor o tårtor. Den här hör till favoriterna. Jag skryter med dig att om du ska ha en god kaka så gå in på Aklejas blogg.

Din blogg är super o även du<3

2012-04-11 @ 18:44:48
Postat av: Anonym

Tack...Vad glad jag blir. Du får gärna skryta om mig=)

2012-04-11 @ 20:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0