Damen...

Jag blev kallad damen i dag....DAMEN hur gammal är man då?????

Skulle äta lunch och går förbi några som typ står och delar ut reklam...Hör att någon roppar-Damen, damen, helt plötsligt viftar någon med en lapp i ansiktet på mig...Damen vi har ett erbjudande till dig. Jag säger snabbt - Nej tack jag har inte tid och går vidare, utan att tänka på vad hon sa. Då ropar hon igen - Damen det är ett bra erbjudande. Då slog det mig, det är mig hon roppar på....Jag stannar, vänder mig om och säger väldigt högt...DAMEN!!!!
Tror hon såg på min svarta blick vad jag menade....

Men herre gud, vem kallar man damen...För mig är en dam en jättegammal fin och förnäm tant....INTE jag...Jag är ingen dam!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Nej du är då ingen dam!!!!

2011-09-13 @ 18:56:43
Postat av: Anonym

Nä du är ju en kärring;)

2011-09-13 @ 19:15:02
Postat av: Lotta

Hej Linda!

Du känner inte mig och jag känner inte dig (fast det känns ju lite så när man följer en blogg. Går in på din blogg flera gånger varje dag för att kolla om du lagt ut något nytt. Tycker jääääättemycket om din blogg!!! Och dina helt underbaaaaara blomsteruppsättningar!!! Alltså hade jag inte redan varit gift så hade jag åkt från Karlskrona till Söderköping för att köpa en brudbukett!!

Hur hinner du blogga så mycket med både familj och företag? Jag funderade ett tag på att skaffa en blogg . . men 3 barn, man och fyra företag . . tror inte att jag hinner . . haha!!!

Men jag är glad att jag hittat din blogg med goda mat- och kakrecept och underbara blommor.

Men jag är hemskt ledsen att jag är urusel på att kommentera. Det blir väl så när man får en liten stund vid datorn, då kollar man in några bloggar och sen skyndar man vidare. Men det måste ju vara roligare att blogga om man får lite kommentarer!



Hur som helst så ville jag bara bekänna att jag är här inne varje dag utan att ge en uppmuntrande kommentar och det skäms jag för, för det borde du få varje dag!



Tänk om man bodde lite närmre nu när julen kommer in i din butik. Kan tänka mig att det är rena paradiset där inne då ( men det kommer väl bilder, blink, blink!!) Åh, tänk om man hade fått vara med när ni tillverkar julkransar!! Men, men jag får nöja mig med bilder och hoppas att jag någon gång kan komma och se butiken "live"



Önskar dig all lycka med allt du gör!



Många kramar från Lotta i Karlskrona

2011-09-13 @ 19:30:15
Postat av: Linda

Tack snälla Lotta.

Det är absolut kul med kommentarer, och visst kan man tänka ibland att det är många läsare och nästan ingen som kommenterar...Men jag vet ju själv, jag är jättedålig på att kommentera andras bloggar. Men det är jättekul att höra att det man gör och lägger tid på gillas=).

Du är alltid välkommen hit!

2011-09-13 @ 19:45:14
URL: http://aklejatrend.blogg.se/
Postat av: jenny söderberg

när jag var 15-16 år och jobbade extra på helgerna på Buketten, blev jag kallad TANT av en kund som var ute och handlade med sitt barnbarn (kan det ha varit) för hon såg ut som en TANT ( i mina ögon, som en tonåring har... ;)

2011-09-13 @ 22:22:37
URL: http://www.etageblommor.se/
Postat av: Angelica

Åh herregud, Dam, då är man typ 75bast, haha!

Jag såg dig på HC idag (tror det va du) och du va så fin, ung och fräsch, inte en dag över tjutju, som min mamma säger ;)Alltid så fina kläder.

Ha en mysig kväll! Kram från mig

2011-09-14 @ 20:25:01
URL: http://filippasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0