Man håller det man lovat..

Jag sa i föra veckan att om någon kunde ge mig lite rabarber, så skulle jag bjuda på rabarberkaka i denna vecka. Och hur lite tid man än har så måste man hålla det man lovat.....Så i dag bjöds det på rabarber kaka och vaniljsås!

RABARBERKAKA MED SMULTÄCKE



2 st ägg
1,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
rabarber

 

Smuldegstäcke:

1,5 dl vetemjöl
0,75 dl strösocker
0,5 tsk vaniljsocker
75 gram smör

Florsocker

Sätt ugnen på 200 grader.

Nyp i hop ingredienserna till smuldaegen.

Vispa sedan ägg och socker pösigt.Smörj och bröa en rund form med löstagbar botten. Häll smeten i forman och tryck ner skuren rabarber, ganska tätt.

Strö över smuldegen.

Grädda mitt i nedre delen av ugnen i ca 30 minuter. Känn med sticka att kakan är klar.Pudra florsocker över kakan innan servering.

Servera med vaniljsås.

Kommentarer
Postat av: Maria

Super god!! Jag kan plocka flera hihihi.. Tack så mycket :)

2011-05-27 @ 21:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0