Sweet....

Ja de blev ju väldigt goda de här också, jag har kommit på att det är fruktansvärt gott med småkakor. Det är så lätt att äta ett par stycken...tyvärr, gott och farligt. Och dess utom är det så himla kul att göra småkakor och det finns så många olika varianter att prova.
Det här blir farligt, måste hitta fler frivilliga som jag kan bjuda bort kakorna till..=) Så inte jag behöver ha dem liggande här hemma!!

Vill du också blifast i kakträsket...Måste du prova de här!

DAIM OCH VITCHOKLAD KAKOR



20–30 stycken

2 ¾ dl vetemjöl
½ dl potatismjöl
1 dl florsocker
150 g smör
1 msk vatten
2 st dubbeldaim (112 g)
70g vitchoklad


Blanda ihop vetemjöl, potatismjöl och florsockertillsammans med detrumsvarma smöret och vattnet.
Hacka den vita chokladbitarna och daimen och tillsätt den i degen.
Forma degen till en rulle och lägg den i plastfolie. Degen blir ganska kletig. Lägg rullen i frysen i minst 1 timme. Det är viktigt att rullen blir fryst. Sätt ugnen på 175 grader.
Ta fram rullen en liten stund. Skär med en vass kniv centimeterlånga skivor som du lägger på en bakplåtspappersklädd plåt.
Grädda kakorna mitt i ugnen cirka 10–13 minuter.


Kommentarer
Postat av: Anna

Wow! Dessa måste provas!

2011-03-31 @ 20:52:49
Postat av: ulrika

åh va gott det skulle vara med några såna nu!!!



kram ulle

2011-04-01 @ 12:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0