Inte mer än 27...

Tänk att i går morse hade jag helt glömt det, undrade varför jag fick ett paket med posten...Inte förren jag läste kortet och det stod Grattis, kom jag på att just det jag fyller år i morgon. Det är väl så nu, det är inte så stort och viktigt att fylla år. Och det är klart att det blir lite tjatigt eftersom jag fyller 27 år varje år nu för tiden...Man är ju inte äldre än vad man gör sig=).....Och 27 passar mig perfekt!



Ska inte ha något kalas, men lite måste jag ju fira. Så jag slog till och provade de nya muffinsformarna från Ib Laursen.

NUTELLEA FYLLDA MUFFINS MED ROSACHOKLADFROSTING

100g smör
2 dl mjölk
skal av en citron
2 ägg
1,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt

Sätt ugnen på 200 grader om du gör små muffins (typ i muffinsplåten), 175 grader om du gör stora som de jag gjort.
Smält smöret och tillsätt det rivna citron skalet och mjölken.
Vispa ägg, socker och vaniljsocker vitt och pösigt.
Rör ner den ljumna vätskan.
Blanda mjöl, bakbulver och salt och vänd försiktigt ner i smeten.


Fyll formarna och grädda i ca 15 min för små och ca 20 för stora.

Nutella

75g rumsvarmt smör
100g cream cheese
50g vit choklad
ca 3 dl florsocker
2-3 droppar rödkaramellfärg


Låt dem svalna gröp sedan ur dem lite i mitten och fyll med nutella.
För att göra frostingen.. smält chokladen och låt svalna lite. Vispa det rumsvarma smöret med elvisp och blanda i chokladen och sedan cream cheesen och florsocker. Vispa till en fast oc fin konsistens(kan behövas lite mer florsocker). Droppa i karamellfärgen och rör tills det blir en vacker färg.
Spritsa eller bred sedan frostingen på cupcaksen och dekorera dem valfritt.




Kommentarer
Postat av: Kaksmulan

GRATTIS på födelsedagen! Ser ut som en helt ok födelsedagsfika och din goda daimkaka måste jag testa någon dag. Hoppas du har en riktigt fin dag!

2011-03-26 @ 20:13:09
URL: http://kaksmulan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0