Min dröm...

Vet ni att min dröm en gång i tiden var att bli frisör, gud vad jag kämpa för att komma in på frisörskolan. Men även om jag har handlag för hantverk av olika desslag, är jag inget matte-svenska-språk och No snille. Så betygen räckte inte till. Men jag kan faktiskt klippa ändå, leker frisör lite titt som tätt. Familjen har i alla tider fått sitta modeller år mig och visst har de blivit ett och annat hack....Men de har alltid sett glada ut och sagt jag varit duktig. Så ska de inte ha någon konstig hipp frisyr så klipper jag dem än i dag. Nu på morgonen har pappa och lillebror snyggats till lite. Känner mig nöjd med att jag faktiskt kan rätt många olika saker. Då spelar det ingen roll om jag inte kan tyska eller länder och huvudstäder, gångertabellen eller att stava, sätta komma och dela eller inte dela ord. Ni förstår ju vad jag skriver och det är väl huvudsaken....
Och jag är nöjd med att vara en hejare på hantverk.....Jag älskar att skapa!

Och se vad jag lyckats med.. jag har en superfin butik, med massa underbara kunder som berömer och är glada att vi finns , att vi kämpar vidare i lilla Söderköping.
Jag har Caesar där jag får skapa på ett helt annat sätt, känna mig stolt över vad jag gör och lyckas med. Jag får designa och vara med och påverka, jag får kämpa för ett annat företag än mitt, förstå tillfredsställelsen när man får beröm för en snygg monter, för att den är inspirerande och vacker, när det man gjort säljer och man känner att man har gjort ett bra jobb.
Jag har min blogg och massa underbara läsare som ger fina och söta kommentaret, som kommer in i butiken och tackar för en fin sida, för fin inspiration och goda resept, läsare som kommer till mässorna och bara presenterar sig och vill säga hej. Det är så himmla kul, jag älskar bloggen.
Och så har jag en familj...som inte bara är snygga i håret=) utan som alltid funnits där och stöttat i alla mina butiker och project.

Så varför skulle jag inte vara nöjd, även om jag inte blev frisör och inte kan stava....

Kommentarer
Postat av: Anna Svensson

Hej! Jag är en 45-åring "tjej" i från Nässjö i Småland. Jag följer din blogg varje dag, har gjort det i ett år nu. Hur jag hittade din sida vet jag inte. Men jag älskar din blogg,den ger ideér, recept o energi. Om jag någon gång kommer till Söderköping. Så är det din affär jag kommer till först. Underbar!! Du o dina anställda är så duktiga. Man kan säga att jag har blivit beroende av din blogg:)

Kram!!

Anna i Småland

2011-01-29 @ 15:20:22
Postat av: Liselott

Nu fick du till det. Vad bra att du är nöjd då! :)

2011-01-30 @ 11:49:11
Postat av: Anonym

en del kommentarer kan vara syrliga också, man lär sig att se positivt på det också, och att man bara bryr sig om det man vill. Man kan ju läsa mellan raderna, så förstår man...

2011-01-30 @ 12:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0