Bountygömmor...

Det var länge sedan jag gjorde muffins. Det är ju så gott och så lätt, och de är ju så goda att äta när de fortfarande är lite varma.
Jag är fortfarande hemma med sjuktbarn, jag tycker det är jätte skönt att bara vara hemma, bara vara inte ha några måsten...men jag får lite långtråkigt för jag är ju inte van vid att bara sitta. Och då är ju baka och laga mat en bra syselsättning.
Har ni något tips på en bra blogg med enkel vardagsmat...förutom köttfärsås, korvstroganoff, köttbullar med makaroner och pannkakor....Har fastnat lite i det träsket!!



Grundrecept till 12 små muffins

100g smör
2 dl mjölk
1/2dl kokos
2 ägg
1,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt

100g mjölkchoklad
1-2 bountybars
kokos

Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smöret och tillsätt mjölken.
Vispa ägg, socker och vaniljsocker vitt och pösigt.
Rör ner den ljumna vätskan.
Blanda mjöl, bakbulver och salt och vänd försiktigt ner i smeten.

Hacka chokladen och rör i hacka även bountybarsen men spara 12 bitar som du kan lägga i smeten innan gräddning, de bitarna kan gärna vara lite stora.

Fyll en muffins plåt med formar och fyll på till smeten är slut, jag brukar fylla riktigt fullt.
Tryck i sista biten med bounty men inte för långt ner kan gärna synas, och till sist strör du över kokos.
Grädda mitt i ungnen i 12-18 minuter, testa med sticka deska inte vara kladdiga.

Tur att det bara blir 12 st, för det är ju bara jag och Olle hemma....och vi verkar kunna äta upp dem själva!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj vad smarrigt det där lät, nu bakade jag en sockerkaka häromdagen så jag får nog vänta några dagar innan jag provar ditt recept och svullar igen ;)



Kram F

2011-02-03 @ 12:21:15
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0