Som på ICA...

Min Adam ville att vi skulle stanna på ICA och köpa chokladmuffins...nej nej nej sa jag , det kan vi baka... Det tror jag inte på , det kommer aldrig att bli lika sa han. Men jag fick godkänt, du kunde ju mamma sa han efter att ätit två stycken!!!

150g smör
2 dl mjölk
skal av en citron
2 ägg
1,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
3 dl vetemjöl
1 dl kakao
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
150g av olika chokladdroppar, går lika bra med grovt hackade bitar.

Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smöret och tillsätt det rivna citron skalet och mjölken.
Vispa ägg, socker och vaniljsocker vitt och pösigt.
Rör ner den ljumna vätskan.
Blanda mjöl, bakbulver och salt och vänd försiktigt ner i smeten. Blanda i choklad bitarna.

Fyll en muffins plåt med formar och fyll på till smeten är slut, jag brukar fylla riktigt fullt.
Grädda mitt i ungnen i 12-18 minuter, testa med sticka de ska inte vara kladdiga.


Kommentarer
Postat av: Kari

Disse skal jeg teste imorgen. :-)

Ønsker deg en god helg.



Kari :-)

2010-09-24 @ 15:35:46
Postat av: Kaksmulan

Så klart du kunde ;) men de är härliga barnen!!

2010-09-24 @ 20:42:17
URL: http://kaksmulan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0