Från en till en annan....

Kul att ta en sorts kaka och göra en annan kaka av den. Min syster gjorde jättefina sådan här i rosa till ett barnkalas...Blev sugen att prova!

CAKE POPS



1 paket  valfria kakor
50-100g philadephiaost
100g choklad vit, mörk eller ljus (eller färga vit med karamellfärg)
Fin passande garnering

Det här är så himla lätt, man kan göra dem i formar eller på pinne.

Mixa ett paket kakor i en matberedare, jag tog Ballerina orginal men det är jätte gott med Ballerina kladdkaka eller Ballerina pepparkaka. Ta det som faller dig i smaken, prova med vad som helst.....

När du mixat kakorna till en fin massa, blanda då i Philadelphiaosten prova dig fram med mängden. Kakdegen ska bli fast och lätt att forma till små bollar (ungefär som chokladbollar).

Gör små bollar och lägg på ett fat och ställ i kylen så de blir hårda, ca 30 min.

Smält choklad och låt svalna lite. Vill man göra som små kakklubbor stick då i en pinne en bit in i bollen och doppa den i chokladen, sätt pinnen i en hög mugg fylld med socker så står den still. Vill man ha dem i formar får man pilla lite mer. Jag la bollarna i chokladen och rullade dem, sen lyfte jag upp dem med hjälp av två pinnar som jag tryckte på var sin sida för att göra så lite märken som möjligt.

Strö på garneringen eller doppa klubborna.

Det här är verkligen något för fantasin, det finns hur många valmöjligheter som helst. Och de blir så så goda,för goda, farligt goda.

Ni måste prova!!



Kommentarer
Postat av: Kaksmulan

Visst är de farligt goda :) min favorit är den med Oreo cookies (men jag har ju å andra sidan inte haft tillfälle att testa ballerina..

2010-11-11 @ 20:49:11
URL: http://kaksmulan.se/
Postat av: Johanna Medin

Dom här var ju supergoda!! Jag länkade till detta receptet i min blogg, hoppas det är okej! =)

2010-11-15 @ 17:40:20
URL: http://johannamedin.blogg.se/
Postat av: Johanna Medin

Dom här va ju supergoda! Jag länkade till detta recept i min blogg, hoppas det är okej! =)

2010-11-15 @ 17:52:27
URL: http://johannamedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0