Det var visst någon som skulle göra tårta...

Att göra tårta är roligt, även om man bara ska göra en vanlig grädd tårta, kommer ni ihåg tårtan jag gjorde till Olle. Enligt honom den finaste tårta som någonsin funnits....

Sockerkaka till tårtbotten

4 ägg
2 dl socker
1 dl mjöl
1 dl potatismjöl
1 tsk bakpulver

Smöra och bröda en form ca 22 cm i diameter.
Vispa ägg och socker vitt och pösigt.
Blanda mjöl och bakbulver och sikta ner i smeten, rör försiktigt(vispa inte).
Häll ner smeten i formen.
Grädda i 175 grader i nedre delen av ugnen i ca 40 minuter.
Stjälp upp och låt svalna. dela i 2-4 bottnar.

Sen är det bara att använda fantasin. Jag brukar  göra så enkelt som att ta vaniljkräm och jordgubbsylt varvat. Jag försöker dela kakan så många gånger jag kan så jag får en riktigt hög och fin tårta.

Grädde uppe på och runt och så massa färska bär....Eller vad ni själva vill...skapa skapa skapa!!!


Kommentarer
Postat av: Lena

Tack!

2010-05-12 @ 08:18:24
Postat av: Linda

Svar: lycka till hoppas det blir ett bra kalas.

2010-05-12 @ 22:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0