Sommar gott....

Jag kan inte låta bli att baka, jag har kommit in i en bakfas...Det är så kul att prova olika och att dekorera, och framförallt att höra era komentarer. Och jag vet att det är många av er som provar att baka det jag gör och det tycker jag är super kul...

VITCHOKLAD OCH HALLON PAJ



 

Pajdeg

125g smör
1,5 dl socker
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver

Fyllning

200g hallon
100g vitchoklad
2 dl creme fraiche
2 ägg
1 dl socker
2 tsk vaniljsocker

Blanda socker, mjöl och bakpulver. Smält smör och rör i hop med mjöl blandningen. Tryck ut i en pajform, hela botten och kanterna.
Blanda creme fraiche, ägg, socker och vaniljsocker i en skål. Hacka den vita chokladen och rör i tillsammans med hallonen. Mosa hallonen eftersmak, ju mer du mosar ju mer rosa blir pajen. Häll fyllningen i pajskalet och grädda i ca 30-40 minuter i 200 grader. Kan serveras både varm och kall. Oavsätt vad du väljer så är ett stort lass vaniljglas supergott till.

Jag har dekorerat med färska hallon och riven vit choklad, och sen så är ju lite citronmellis är aldrig fel.

Kan inte misslyckas....Du bara måste prova den!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Ser jättegott ut. Jag älskar hallon och paj, gärna i kombination. Kommer definitivt att prova den här :)

2010-04-10 @ 09:04:58
URL: http://www.annamittimaten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0