Jobbat extra i dag.....

Jag har ju inget att göra innan, så jag tog mig ett extra jobb i dag....Det är vårmässa på Götas(min blomstergrossist) i helgen, så jag har varit där och vår piffat lite. Jag han absolut inte allt jag tänkt, tiden går för fort. Och ska man vara riktigt kreativ så tar det tid, hade velat visa vad jag går för, mer än vad jag han idag....jag har en del dålda talanger!!!
Känns ju lite pressat, när man vet att väldigt mång florister här i omnejden kommer att de det jag gör...snacka om prestations ångest. Det  var svårt i dag, för alla saker hade inte kommit, Caesars alla pall kom på eftermiddagen, så de han jag knappt titta på...och alla nya roliga snittblommor kom precis när jag var tvungen att gå...och alla krukväxter och lökväxter kommer natten till fredag...så jag hade inte så mycket att jobba med....men jag gjorde mitt bästa, och en duktig florist ska kunna trolla med knäna.... Så jag trollade med knäna...


Påskris på lite annat sätt...björkris och fjädrar är ju ett måste vid påsken...och det finns så mycket olika färger på fjädrar...för harmoni välj en färg och jobba ton i ton!


 

 

Ibland behövs det inte så mycket,här har jag gjort rätt sparsmakat, bara ett stort murgrönahjärta, gul kallendiva, gul primula, fjädrar, färgad bast och plattsälj format till en bubbla. Enkelt  och rent, och allt i samma färgton.






Vaktelägg, små och söta.

 

ja det var lite av det...visst får man lite påsk och vårkänslor!


Kommentarer
Postat av: mia

o gode gud va fint allt var! jisses, den som fick endå fira påsk i det där paradiset! Super läckert!

2010-03-26 @ 23:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0