Nostalgisk....

Vad lätt allt var när man var liten, man gjorde vad man ville, bara lekte och hade kul. Man hade inga måsten eller ska bara, inget jobb att gå till, inga barn att bråka med, inget hus att städa, ingen man att tjata på, inga räkningar att betala. Mamma och pappa fixa och styrde, man hade sommar lov, jul lov och massa med tid att bara vara...Jag älska somrarna, det gör jag fortfarande, det är bara att nu är jag aldrig ledig och som barn hade jag hela somaren fri. Jag vill vara liten igen, jag vill vara i Råberg hos mina stora kusiner, plocka jordgubbar och hallon, trä smultron på strå, mata hönsen, leta ägg, dricka vatten i skopa, få håret permanentat och få möta kusinerna vid bussen, gå på Grönalund, få ta pendeln dit, få se på Åsanisse så mycket att jag kan det utan till......Eller åka till Tyrislöt med småkusinerna, vara den stora tuffa tjejen, bo i husvagn, åka båt i skärgården, gå till kiosken sjutton gånger per dag för att köpa glass, gå på samma toa som hela kampingen, duscha i stora huset, gå och diska, sova skavfötters, höra regnet slå mot förtältet.... Sova över hos morfar, leta huggormar, vara på cykelutfkyckt, äta så mycket smultron så man till slut gråter för man inte orkar mer. Bo hos mormor, får stärkta maglade lakan bli inbädad så man inte kan röra sig, det gilla jag. Varför varför varför kan inget var lätt som förr!!!
Ändå vill jag inte byta bort eller bli av med det jag har, men tänk om man kunde få tillbaka lite av barndomens sommar känslor....

Jag tror bara jag blivit så påmind av alla barn minnen på sista tiden....Min faster och farbror var förbi butiken i veckan, vi var till skärgården och hälsa på i en husvagn, jag blädra på TV och fick upp en svart vit film, det regnar mot altantaket, min lillkusin ringde i söndags, mina lakarn är skryngkliga, morfar fyller 80, mina smultron i trädgården är jätte stora.....

Konstigt så det kan bli....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0