ALLA HJÄRTANS DAG.....

Visst är det en fin tanke att alla ska bry sig extra mycket om varanndra just denna dag. Men det skulle bli billigare för alla om alla bryde sig om varandra lite då och då året runt i stället.

Vi florister tycker inte om den här dagen, alla tror att vi tjänar storkovan. Men det gör vi absolut inte, odlare och leverantörer har höjt priserna så fruktansvärt specielt på röda rosor, och det finns inte en möjlighet att vi skulle kunna lägga på det vi brukar. Skulle vi det så skulle ni få betala 100-120 kr för en stor röd ros, som ivanliga fall koster 39 kr...det är hutlöst och helt omöjligt, så om vi har tur så går vi jämt upp. Tyvärr får vi ofta skäll för att vi är dyra och ändå så har vi bara försökt göra det bästa så att alla kunder ska vara nöjda och glada.

Vårt tips denna dag är att frossa i tulpaner, ranunklar och annemoner istället, för de har samma pris som vilken dag som helst. Och visst skulle du väl bli lika glad för en stor frasig vårig bukett med tulpanner mm, som står i ca en vecka, som för ett par rosor som står ett par dag....

SKIPPA ROSOR OCH KÖR PÅ TULPANER......

Men självklart har vi rosor i alla dess färger och storlekar, så självklart får ni köpa det om ni vill....Eller kanske något annat hjärtligt och romantiskt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack Linda, för presenter och blommor. Du är alltid så omtänksam och givmild mot alla i din närhet. Hoppas att du själv får känna att det är "alla hjärtans dag" imorgon. Då menar jag inte bara att alla rosor tar slut på jobbet alltså. Ha en bra morgondag Linda! Kram mamma

2010-02-13 @ 18:14:42
Postat av: frida|

Jag sitter har och grater. langtar sa sjukt mycket efter mina troll. sag att moster alskar dom !!! jag saknar er ocksa! men samtidigt har jag det sa bra har borta. och forhoppningsvis ser ni mig som en lite storre tjej nar jag kommer hem! Jag vill sa garna kopa natt till mina troll men jag tycker det ar sa svart!! dricker de tequila? haha nej da men det finns inte sa mycket leksaker har....vi far se hur det blir!! nu ar det party, det ska bli kul. men nu maste jag sminka om mig .... lov u!

2010-02-14 @ 02:58:03
URL: http://fridaand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0