Lediga...

Oj vad vi har en massa lediga dagar. jag är helt förvirrad, jag har aldrig varit så här mycket ledig som jag är nu. Tänk att förra sommaren hade jag inte en enda hel veckas ledigt, bara ett par dagar på hela sommaren. Och i år har jag nästan sex veckor. Mycket konstig, men också väldigt skönt. '
Jag kommer aldrig att ångra att jag i så många år har haft egen blomsterbutik, men nu när jag inte har det så börjar jag förstå hur mycket jag har gått miste om i alla år, som är så självklart för andra. Men för mig har det bara varit en självklarhet att jobba, man jobbar när det behövs, man jobbar så mycket man kan själv för det är billigast, man jobbar när det finns kunder, man jobbar för att det är ens eget, man jobbar för att man älskar sitt jobb och för att få vara kreativ, man jobbar helt enkelt för att man måste ha koll hela tiden. Det är så mycket att hålla reda på i en butik...se bara alla beställningar, begravningar, brudbeställningar, dopblommor, födelsedagar och bud...Men se nu har jag inte allt det att hålla i huvudet, så nu är jag helt enkelt bara ledig!
 
Självklart står jag alltid redo om någon butik behöver krukor även om jag är ledig, jag har alltid telefonen till hands. Och skulle jag få åka på några kundbesök nu under sommaren så gör jag det med glädje. Jag älskar mitt nya jobb och det är så kul att få träffa andra florister och se alla fina butiker runt om i landet. Det är faktiskt så jag hoppas att jag måste ge mig iväg till några kunder...=)
 
Fast ett par dagar denna vecka så är jag bortrest (telefonen är dock fortfarande med)..Gud jag ska göra något som inte är min grej, inget konstigt, bara inte min grej...Men vem vet, man kanske kan lära en gammal hund sitta..haha
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Ha det så sköönt! Själv ska jag visst jobba i sommar (igen). Det är ju så med nytt jobb, för de flesta. Då får man minsann jobba när det finns jobb. Jag klagar inte, vet ju knappt hur man gör när det är semestertider.

2013-07-10 @ 08:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0