Carbonara...

Jag älskar pasta och allt vad det innebär...Var jag än är så väljer jag en pasta rätt, och gärna om det finns Carbonare. Sen kan man ju alltid variera den lite när man gör den hemma=)

CARBONARA MED PAPRIKAKYCKLING OCH TOMATER


2 pkt bacon
4 kycklingfiler
3 schalottenlökar
3,5 dl vispgrädde
3 äggulor
1 dl parmesan + 1 extra dl till servering
rejält med svartpeppar
flingsalt
paprikapulver
persilja
körsbärstomater
spaghetti för fyra personer

Strimla baconet i småbitar och knaper stek det. Låt det rinna av på hushållspapper. Hacka schalottenlökarna och fräs dem. Skiva kycklingen och stek den med salt,  peppar och paprikapulver. . Blanda grädden med äggulorna i en bunke ihop med 1 dl parmesanost och massor av svartpeppar och hakad persilja efter smak och ha i den i grädden tillsamman med bacon och löken. Blanda detta med spaghettin precis innan servering. Garnera varje tallrik med kycklingen, körsbärtomaterna,riven parmesanost och nymalen svartpeppar.

Den var lika god i dag i min matlåda=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0