Hallon och vitchokladmousse tårta...

Beställd tårta nummer tre. Jag tycker att det är svårt med mousse, lyckas aldrig riktigt bra. Men den här är så enkel att jag inte tror det kan gå fel. Och det bästa av allt är att den är så supergod...En riktig sommar tårta...Kanske något för midsommar!



Botten:
12 digestivekex
75g smält smör

Fyllning:
300 g vit choklad
200 g Philadelphiaost
25 g socker
5 dl vispgrädde
ca 300g färska hallon

Garnering:
Hallon
Smält och hyvlad choklad

Sätt ugnen på 175°. Smält smöret och blanda ihop med det södersmulade digestivekexen. Tryck ut i en form med löstagbara kanter, ca 26 cm i diameter. Grädda i ca 8 minuter . Låt svalna helt.
Smält chokladen i ett vattenbad. Rör ihop socker och Philadelphiaost. Rör sedan ned den smälta chokladen. Vispa grädden och vänd ner. Mosa hallonen och blanda med hälften av chokladsmeten. Häll i springformen på den helt avsvalnade bottnen och toppa sedan med resten av chokladsmeten. Låt stå i kylen i minst tre timmar. Garnera med hallon, björnbär och hyvlad vitchoklad, jag satte även ett par söta rosor. Som sista touch satte jag en vacker rosa fjäril...(kom inte med påkort tyvärr)



Kommentarer
Postat av: Liselott

Då beställer jag en sådan till midsommar :)

2011-05-16 @ 21:01:33
Postat av: [email protected]

jag fyller år på söndag ,den blir perfekt att göra ser super god ut

2011-05-17 @ 06:18:25
Postat av: Jenny

Ser supergod ut, måste jag prova att göra. Du är så duktig på att baka men jag undrar vem som äter upp allt för det kan ju inte vara du. Om du mot all förmodan skulle tröttna på floristyrket kan du ju alltid sadla om till konditor : )

2011-05-17 @ 19:35:13
Postat av: Camilla/Evaboden

Den var sååååå fin OCH god!!!

STORT tack för att du gjorde dessa tårtor till Alice konfirmation!!!

2011-05-19 @ 12:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0