Tid....

Vad gör man när tiden inte räcker till???
Hur jag än försöker så finns det inte tid så det räcker, jag vill så mycket men hinner så lite. Och ofta är det viktiga saker jag inte hinner, eller måste välja bort, som att gå till läkaren, hämta barnen tidigt, vara med en skoldag, få ordning på ryggen, hämta ut recept, komma hem i tid till middagen. Det är så konstigt att allt tråkigt och jobbigt som man inte vill göra, det är sånt man gör...alla tråkiga måsten....städa, tvätta, handla.
Jag är så trött på att stressa och bara fara runt... Jag vill ha ett trevligt lungt och planerat liv, jag vill ha egen tid gå och fika, gå i skogen, skapa saker, vara kreativ, göra om hemma, ta hand om trädgården, shoppa, träna, sitta och läsa, bara få vara lite ensam i bland. Jag tror att man skulle ha så mycket mer ork och tålamod då man skulle vara lugnare och gladare, mer harmonisk helt enkelt.....Istället för att alltid känna sig otillräcklig och att alltid ha dåligt samvete. Vart man än ska kommer man med hjärtat i halsgroppen, genomsvett, hysterisk, arg och totalt slut....Inte konstigt att man väljer soffan varje helg!!

Gud vad jag vill så mycket mer, men hur ändrar man ett liv som redan är som det är....hur man än vrider och vänder på det så finns det bara 24 timmar på ett dygn!!


Kommentarer
Postat av: ewa

Du är inte helt ensam. men det är inte bara att vara ledig som hjälper. Jag är mycket ledig, men hinner aldrig ändå. Man inrättar sitt liv på ett annat sätt bara, tror kanske man ska hinna mer men....ta mig tusan, det är dygnet som är för kort. Det dåliga samvetet tror jag att jag är född med, kanske du också. Det kanske ordnar sig, man kan ju hoppas att vi får leva till pension, då behöver vi ju inte jobba alls.....Då får man ta igen allt det där. Om vi inte ska stå och binda kransar i källaren, som de flesta andra pensionärer i vårt yrke. Kram Linda, nu ska jag åka och jobba!

2010-09-04 @ 06:31:33
Postat av: Liselott

Känner igen mig och det är så frustrerande!

2010-09-04 @ 08:42:33
Postat av: BlomsterDesign

Förstår precis vad du menar! Skulle lika gärna kunna vara i min blogg dem där orden står.

Är samma sak för mig... Hinner inget mer än

att ta hand om allt som rör butiken och orken

eller tiden till att göra det man vill måste borde eller längtar efter den finns inte där.

Kram elli

2010-09-04 @ 12:29:10
URL: http://blomsterdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0