Polkadröm...

Den här efterätten fick mina tjejer som var på middags i fredags. Glasen skrapades så jag tror det smakade. Den är lätt att göra och smakar fräscht och härligt.

POLKADRÖM



4-6 portioner

2 dl polkagrisar
2 dl vispgrädde
100 g vit choklad
4 digestivekex
2 msk smält smör
2½ dl kesella 10%
1-2 msk färskpressad lime

Stöt polkagrisarna i en mortel, ta lite i taget och stöt der riktigt smått. Ta undan lite till garnering, som är lite större bitar.
Vispa grädden. Smält chokladen i vattenbad eller i mikron.
Smula digestivekexen och blanda med det smälta smöret.
Blanda den vispade grädden med kesella och den smälta chokladen. Rör ner polkagriskrosset. Smaka av med limejuicen.
Lägg digestiveblandningen i botten på ett glas. Fördela gräddblandningen över. Ställ i kylen några timmar.
Garnera med polkagrisar och kanske någor bär och lite citronmeliss.





Kommentarer
Postat av: "Gottegrisen nr:2"

Tack Linda..hade en jättetrevlig kväll hos dig...maten var jättegod...och Polkadrömmen var absolut lika god som den ser ut på bilden...!!! Mina betyg till Linda blir 10...trots samma bestick och mysbyxor...hihi...men var fasen var Helge Skog...?????

2010-10-10 @ 20:47:04
Postat av: Maria

Håller helt med gottegrisen nr 2... Helt klart en stark 10:a. Tack för en super trevlig kväll..

2010-10-10 @ 21:19:31
Postat av: Mamma Ewa

Ja Linda, den var super, tror bestämt jag åt upp din också. Tack för kalasandet, lika bra som vanligt. Kram mamma

2010-10-10 @ 23:01:27
Postat av: Mamma Ewa

Ja Linda, den var super, tror bestämt jag åt upp din också. Tack för kalasandet, lika bra som vanligt. Kram mamma

2010-10-10 @ 23:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0