Blev fika på jobbet...

Jag baka så mycket i helgen, så vi omöjligt kunde äta upp allt. Så självklart tar jag med mig till tjejerna på jobbet då. Och vips så var det slut...

KRÄMIG JORDGUBBSPAJ



80g rumsvarmt smör
1 dl socker
1 ägg
3 1/2 dl mjöl
1 tsk bakpulver

Fyllning:
250g kesella
1 ägg
1 1/2 dl socker
Färska skivade jordgubbar

Rör smör och socker fluffigt.
Rör ner ägget och där efter mjölet blandat med bakpulvret.
Smörj och bröda en pajform, tryck ut degen jämnat i formen även på kanterna.
Blanda kesella, socker och ägg till fyllningen. Häll i formen.
Fördela jordgubbarna jämnt över fyllningen.
Grädda mitt i ugnen i 175 grader i ca 50-60 minuter.
Låt svalna och servera som den är eller med glass eller vaniljsås.

God, lätt att göra och ser så fin ut!

Kommentarer
Postat av: paula

nja, nu var det ju inte riktigt så det gick till just den här gången. Vissa hann ju inte ens smaka, andra hann smaka 2 och vissa delade på det som fanns "kvar"....

2010-05-25 @ 19:46:36
Postat av: Vaniljskorpan

Mmmm...ser riktigt gott och somrigt ut. Vilken fin blogg du har. Hit vill jag komma tillbaka :)

2010-05-29 @ 08:09:49
URL: http://vaniljskorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0