Mjölkchoklad kaka....

När jag gjorde den här var jag lite stressan och klantig. Jag tog bort kanten på formen innan kakan svalnat. Så jag trodde den var misslyckad. Men oj så fel jag hade, den blev helt guda god....helt sanslöst god!

MJÖLKCHOKLAD KAKA



100g mjölkchoklad
100g smör
2ägg
1 1/2 dl socker
2 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 krm salt

100g mjölkchoklad

Smält smör och choklad i en kastrull på svag värme.
Vispa socker och ägg pösigt. Rör i chokladblandningen, mjöl, bakpulver och salt.
Lägg ett pakplåtspapper i botten på en form med löstagbar kant ( spänn fast), smöra och bröda formen. Häll i smeten och grovhacka chokladen och strö över kakan.
Sätt ugnen på 175 grader och grädda den i ca 15-20 minuter. Den ska vara rätt lös. Låt kakan svalna innan servering. Garnera gärna med lite riven vitchoklad.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh, dina kakor och tårtor ser alltid så sjukt goda ut. Jag har sparat massor av dina recept, men vet inte riktigt var jag ska börja med att beta av dom. Man kan ju inte baka allt liksom. :P Vilket/vilka är dina favoriter av dom du lagt upp på bloggen?

Kanske en topp fem eller nåt vore kalas! :D

2010-12-13 @ 23:45:42
URL: http://whatsandrasaid.blogg.se/
Postat av: paula

STOOOOOOOOOOOOR FAVORIT. Jättegod!

2010-12-14 @ 21:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0