Black & white....

Idag var det muffins dags kände jag. Hite en cheesecake bok i mina gömmor är om dagen och där i fanns det här receptet, tyckte det verkade lite kul.

CHOKLADMUFFINS MED CHEESECAKE FYLLNING


Muffins smet

3 1/2 dl vetemjöl
1 1/4 dl kakao
1 tsk bakpulver
1/4 tsk salt
125g smör
2 1/2 dl farin-eller muskovdosocker
2 ägg
1 1/2 dl mjölk

Fyllning

300g cream cheese
3/4 dl strösocker
1 ägg
1 tsk vaniljsocker

Blanda alla torra ingredienser utom socker i en stor skål och ställ åt sidan.
Vispa socker och smör poröst med en elvisp och tillsätt ett äggvi taget.
Rör i de torra ingredienserna och tillsätt mjölkrn, blanda väl.

Gör fyllningen genom att vispa osten med en elvisp och rör i socker ägg och vaniljsocker, blanda väl.

Sätt muffins formar i en muffinsplåt för 12 muffins och fyll på med all muffins smet. Fyll upp en spritspåse med fyllningen, och tryck ner sprits munstycket i muffins smeten och tryck i ca 2 msk av fyllningen, avsluta genom att dra upp spritsen så att den sist fyllningen hamnar på ovansidan av muffinsen.

Grädda mitt i ugneni 175 grader i ca 25 minuter. De får inte gräddas för mycket, cheesecake fyllningen ska vara vit då blir de som godast.

De blev jättegoda, inte så söta utan lite mer syrliga...


Kommentarer
Postat av: katja

Dem där ser otroligt goda ut!! Det vattnas genast i munnen på mig.. mmm.

Vill ha NU :)

2010-04-28 @ 22:19:24
URL: http://www.foodelicious.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0