Nuts and chocholate...

Förr..."i mina yngre dagar" då bakade jag jämt när jag var arg, på dåligt humör eller irriterad. Måste väl säga att jag slutat med det nu =)... Nu bakar jag ju för jag tycker det är kul.
Fast i går kände jag mig lite sur och grinig..så jag tänkte att jag provar mitt "ungdoms trick"...baka mig glad. Bakat blev det och faktiskt för stunden kändes det bättre...hihi

NUTS AND CHOCOLATECHIP MUFFINS


ca 12 stycken
100 g rumsvarmt smör
1 1/2 dl rörsocker
3 ägg
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 dl mjölk
100 g hackad mörk choklad
2 dl hackade salta jordnötter


Sätt ugnen på 200g. Vispa smör och socker pösigt.
Tillsätt ett ägg i taget och vispa mellan varje.
Blanda mjöl och bakpulver och blanda försiktigt det i smeten.
Tillsätt sedan mjölken och tillsist  den hackade chokladen samt de hackad jordnötterna.
Ställ muffinsformar i en muffisplåt. Fördela smeten i formarna och grädda muffinsen mitt i ugnen i ca 15-20 minuter, lite beroende på hur stora du gör dem. Jag gjorde bara 10 st för att jag ville fylla formarna riktigt ordentligt, och jag har tagit en större variant av muffins form. Det är ju finast när det blir riktigt fullt i formarna, gärna så de bullar över lite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0