Inte vad jag behövde just nu.....

Nä ett hot brev var inte jag behövde just nu...Tycker att den här anonyma egna företagaren, är fruktansvärt orättvis, varför inte säga vem man är, vad det är som hänt, när det hände och i vilket sammanhang...ge mig en chans att förklare eller be om ursäkt om jag nu gjort fel.
MEN har denna anonyma person en aning om hur jag har det just nu, hur mycket jag ska hinna på en dag, vad som händer i mitt liv, kanske jag var stressad för att jag var tvungen i väg för att hämta barn, eller fått ett inte så kul samtal, eller jag kanske hade en beställning att få klar. Visst hur jag mår eller hur stressad jag är ska absolut inte gå ut över kunderna, och ärligt det tror jag inte det gör, för jag är aldrig otrevlig eller oförskämd mot kunder, helt klar kan jag vara trött och slut, men för guds skull kunderna är ju de jag lever på....Han/hon ska bara veta hur mycket jag kämpar för att få kunder till butiken, varför skulle jag då vara ointresserad och arrogant...

Det är väl bara att gå vidare, för jag vet att det finns de som gillar mig och det jag gör.

Jag hoppas den som skrivit detta läser det här kan tänka om, och som egen företagare då kanke förstå...om inte säger jag bara...gå då till någon av de andra butikerna och se om de är trevligare mot dig där!

Akleja ska vara trevligt, roligt, mysigt och inspirerande att komma till, hoppas ni andra tycker det!

Linda


Kommentarer
Postat av: tessan

fegisbrev skulle jag kalla det, satsa på de kunder som vet vad ni går för i stället. Fan tänk om det var omvänt någon gång, varför ska det bara komma fram när något är fel. Nu vet jag att ni ofta får veta att ni är bäst av era kunder och det där med dagens ros börjar bli vardagsmat men ändå! Han har nog gjort nått för att förtjäna att känna så, det tror i vart fall jag! Kramisar i massor

2010-03-04 @ 19:07:06
URL: http://thesteinerwife.blogg.se/
Postat av: Frida

det är nog bara en idiot

2010-03-04 @ 21:17:36
URL: http://fridaand.blogg.se/
Postat av: Anna Teddy

Linda, du är INTE arrogant eller otrevlig. Inte ens den stunden du mår som värst och tror att du ska "dö".

Det är en bitterfitta (ursäkta språket) som skrivit det där, kan man inte stå för VEM man är och vad man tycker så är man en förlorare i mina ögon. Bränn upp brevet, du behöver inte ursäkta dig.



Mvh Anna- också egen företagare

2010-03-04 @ 21:34:49
Postat av: Karin

Håller med Anna till 100% !!! Stå för vem man är.. känns som att Sörping borde hålla ihop!!!Och hjälpa varandra.... inte själpa!! Det är bara nån som är avundsjuk och bitter!!!

skaka av dig som en blöt wilma ;-)

För att vi är många som tycker otroligt mycket om dig!!!!!puzzzz

2010-03-04 @ 21:55:05
Postat av: Frida

Som anna sa, bränn brevet. kommer kännas så jävla bra! Du är bäst

2010-03-04 @ 23:00:22
URL: http://fridaand.blogg.se/
Postat av: elin

jag tycker akleja är en väldigt trevlig och rolig butik. man hittar allting nånting kul o speciellt. bry dig inte om det där brevet, jag tycker att du är både väldigt duktig och trevlig för att ha så mycket att hinna med och verkar ha lite jobbigt privat. Men jag tycker du klarar det galant!

Kram

2010-03-05 @ 09:54:57
URL: http://elinwelin.blogg.se/
Postat av: Anette

2010-03-05 @ 22:25:52
URL: http://ANETTE
Postat av: Anette

Men gud. Jag jobbade ihop med dig, Linda i flera månader och jag har aldrig tyckt att du vart otrevlig mot nån. Du är rädd om dina kunder. Den som skrivit detta brev är bara avundsjuk på dig! Lr att hon/han tycker att du är ett hot mot dem.



Som sagt jag tycker du är sååå duktig och absolut inget av det som skrivs i brevet.

Massa kramar

2010-03-05 @ 22:28:57
URL: http://anetteshus.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej! Jag är hos er ibland, (oftare förut när jag bodde i Sörping) Men jag har aldrig vart med om otrevligt bemötande av någon personal! Var i djuraffären på Skönbergagatan i måndags, och där kan man prata om otrevligt bemötande! Hon ville knappt hjälpa oss, och visste inte vad hon sålde till oss utan det blev fel halsband vi kom hem med till valpen... Ta inte åt dej av detta brev! Kanske hade han/hon själv en dålig dag och tolkade ditt bemötande på fel sätt?

MVH Sandra

2011-02-18 @ 15:00:16
Postat av: Lisa

Hej! Visste inte vart jag skulle skriva, men jag gör det väl här. Funkar det med! :)

Vill bara säga att jag är florist & följer din blogg, den är väldigt inspirerande på många sätt & vis. Även mat delarna! Den "bästa" blombloggen jag hittat & tänker fortsätta följa.

Inom några månader kommer jag att ta över den butik jag nu jobbar i, ska bli mycket spännande!

Tänkte att jag skulle skaffa mig en blogg då.

Keep up the good work! :D //Lisa

2011-04-05 @ 13:02:22
Postat av: Jeanette

Hej! Det är skrivet av någon som vill ha dig och inte din personal. Jag kan känna den känslan från stammisar när jag gör beställningar, kontorsarbete eller är på väg någonstans. De förstår inte att de sakerna är prioriterade och kanske inte kan göras av andra eller att vi har ett liv utanför butiken. Jag har sagt till vissa att de får beställa i förväg om de vill vara garanterade att jag gör jobbet. Jättefina brudbuketter!

Kram på dig! /Jea

2011-08-11 @ 09:42:10
URL: http://www.kronbladochlantliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0