Det sista....

Idag tänker jag extra på en vän som just i dag ska ta ett sista farväl av sin pappa. Det är så hemskt, det är så lätt att sätta in sig själv i situationen...tänk om det var jag, gud hur skulle jag kunna klara och orka det. Det händer för alla och det är alltid lika hemskt, det finns inget som kan göra det bättre.
Jag ska i  dag dekorera kyrkan, göra så fint jag kan för att i varje fall kanske göra det lite, lite lättare, kanske ge en vacker sista blid...jag vet inte om det hjälper, men jag ska göra mitt bästa.

Massor av styrke kramar från mig!


Kommentarer
Postat av: mamma ewa

Mina tankar går samma väg som dina just idag. Jag är säker på att du gjort allt för att det skall bli så vackert som det bara kan. Det här underbara vädret gör det också lättare att se frammåt och att se ljust på framtiden. De här är en bit i vårt yrke där vi verkligen kan gå in med känsla och förmedla våra kunskaper. Livet är så skört, så mycket kan hända och så fort. Jag blev utskriven från sjukhuset idag, det är en plats där man får mycket tid att tänka i dom banorna. Jag fick gå hem, en underbar känsla som jag inte kände närheten av i måndags. Kramar till alla

2010-03-05 @ 16:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0