Varför....

Jo jag tog sprutan myket på grund av mitt jobb, och jag ber inte om ursäkt för det. Jag är egen företagare och då har man ibland inget val, hälsan kan inte gå före jobbet. (önskar att det var så men tyvärr) Det sägs att kulmen  ska komma i slutet av december och då har vi som mest att göra, och jag kan ju inte tvinga min personal att ta den. Så nu när de inte vill, känner jag att vad gör jag om alla är sjuka, bästa och största helgen på hela året....jo jag tar sprutan själv och är säker på att ivarje fall jag är här!
Kunderna här i Söderköping är alltid så glada och trevliga och jag vet att om jag stod där ensam skulle de snällt vänta på sin tur. Endel skulle utan problem hjälpa till!

Önskar ofta att jag inte var egen företagare, men nu är jag det och det är bara att ta tjuren vid hornen!

Det viktigaste oavsett vad andra säger....JAG känner att jag gjort rätt beslut och JAG är nöjd.
(har väldigt ont i armen, men jag är nöjd)


                                   

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ok....fattar piken! Jag har iallafall inte ont i armen och sjuk ska jag inte bli...!

2009-11-06 @ 18:02:45
Postat av: Anna Teddy

Som jag sa i Kina, gör det som känns rätt för dig. Jag tycker att det var ett klokt beslut, du har en viktig säsong framför dig där man inte har råd att vara sjuk.

Det onda i armen går över!!

2009-11-07 @ 08:04:06
Postat av: Liselott

Egen företagare har det tufft ibland, men det har även vi som "bara" jobbar också... Det går i och för sig inte jämföra, för en del som jobbar på ett företag kan ha det tuffare än en småföretagare och tvärtom. Jag vill inte jämföra eller ens påstå att det ena är tuffare än det andra. Jag tar med mig jobbet hem varje dag, drömmer om det och så vidare trots att jag inte är egen företagare.



Å så var det sprutan...hur ska man göra? Jag tror jag ska ta den...så blir det nog. Skönt att du har gjrt ett val och sedan slutfört det!



Julen kommer du/ni/vi klara av, för allt måste lösa sig... Du ser nog till att allt gör det!



Ha det gott! Kram

2009-11-09 @ 22:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0