Fryst Cheesecake med extra allt!

 
Den andra av helgens tårtor. En fryst cheesecake. Så lätt att göra och så god. Bästa av allt, den kan göras flera dagar innan och förvaras i frysen.
 
Dessutom blev den extremt uppskattad av gästerna!
 
Bara att testa !
Mitt fina tårtfat kommer från Mitt&Ditt Underbara Liv:) finns i fem färger. Det ens finare än det andra!

Mjölkchokladscheesecake extra allt

 

Botten
75 g smör
200 g digestivekex

Fyllning
200 g mjölkchoklad
5 dl vispgrädde

200 g färskost, t ex Philadelphia

2 msk florsocker
maränger

Jordgubbar, kolasås, chokladsås, maränger, daim(Eller igentligen allt gott du gillar)


Smält smöret och rör ihop det med söndersmulade digestivekex.

Tryck ut smuldegen i en springform ca 24cm i diameter, spänn fast ett bakplåtspapper i botten.

Smält ca 100 g av chokladen och grovhacka resten. Vispa grädden, men inte för hårt. Blanda ner choklad (både smält och hackad), färskost och florsocker i grädden.

Häll hälften av smeten ovanpå smulbottnen. Strö över maränger, jag tog både stora och minisar. Ta antal efter smak. Häll över resten av smeten.

Ställ tårtan i frysen i ett par timmar tills den är genomfryst. Ta fram den ca 20min innan servering. Garnera med att ringla kolasås och chokladsås. Jag gillar att använda ohoj chokladsås, den som stelnat vid kyla. Den är både god och blir snygg. Ös på med maränger jordgubbar, daim.. Vad du vill! 

Sen är det bara att äta och njuta👌🏼





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0