Mycket konstigt...

Eftersom jag varit i Kina ett par gånger nu så vet jag ju vid det här laget att de har lite konstiga vanor. Men jag blir ändå lika förvånad varje gång över hur de kan äta vissa saker. Och det som är så konstigt är att det vi här hemma oftast slänger bort, typ ratar...Det är det som de gillar bäst. Och det vi tycker är fin mat det finns knappt att få tag på...
 
Denna gång var vi ut med en av våra leverantörer, de tog oss till ett för dem väldigt fint "kina hak". Där bjöds vi på bland annat räkor med skal, bara att stoppa in i munnen och tugga...Karin tyckte det ändå var okej, men Bosse han sa NEJ tack.. Sen fick vi vad vi tror är någon typ av magdel från någon fågel...Såg ju lite rolig ut att titta på, men äta??
En friterad boll med alla dess möjliga fiskdelar i...Om man känner mig så vet man att jag inte äter så mycket och absolut inte några konstiga saker...Jag kan säga att min middag bestod av stektris med lite ägg, ärtor och majs. Jag är imponerad av mitt resesällskap som är så tuffa och vågar smaka av allt!
 
Tacka vet jag Kina restaurangen i Söderköping=), dom har mat jag gillar!
 
 
Vad tycker ni...Något som faller i smaken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0