Helt vanlig paj...

Det kan ju vara så gott med det helt vanliga, det enkla och det traditionella. Rabarberpaj är ju så gott, en helt vanlig smulpaj kan väl aldrig bli fel. Men det är nästan så att man gömmer bort det. I varje fall jag för jag är så inne på att jag ska prova något nytt, hitta på något annorlunda. Så nu blev det inga konstigheter, bara helt vanlig smulpaj...Och gott blev det=)
 
RABARBERPAJ
 

400 gram skivade rabarber

0,5 msk potatismjöl

4 msk strösocker

smuldeg

1,5 dl havregryn

1,5 dl vetemjöl

1,5 dl strösocker

125 gram margarin ej smält


Skär rabarbern i små bitar och blanda med socker och potatismjöl och lägg i en lagom stor pajform. Nyp sedan i hop rumsvarmt smör, havregryn, mjöl och socker till en smuligmassa. Lägg smuldegen i ett jämnt lager över rabarbern. Grädda mitt i ugnen i 225g i ca 20 minuter eller tills det blivit en fin färg på pajen.

Servera med vaniljsås, massor med vaniljsås...Typ dränk pajen i vaniljsås, ju mer ju godare blir det..haha!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0