Hittat min dröm...

Ni vet att jag sagt att en vacker dag ska jag ha min röda sommarstuga...Jag har hittat den, den är så där lagom...lagom gammal, lagom sliten, lagom liten...den är röd, den har dass och inget vatten och den har den sötaste inglasade verandan...verkligen precis lagom.
Den är ju självklart inte min och kanske inte någonsin kommer att bli...Men det är det närmsta jag kommit min egna sommarstuga och jag har stora förhoppningar=)




Jag har varit i skärgården med vänner i helgen, helt barnlösa. Vi åkte fredag och kom hem söndag och det var helt fantastiskt, det var som förr. Vi kom på att just i år för tio år sedan bodde vi i skärgården en hel sommar. Fyra vuxna och en vilding till hund i en liten liten stuga, bara ett enda rum med en bäddsoffa och en luftmadras, utan vatten och med dass. Vi satt alltid ute och åt, vi jagade mygg på kvällen, vi plocka svamp och bär och vi bara var...i helgen var vi på samma ö, men i ett betydligt större hus och utan hund..Men det roliga var att vi kände oss som de samma, trots alla måsten, jobb, åtaganden, barn, problem och tidssbrist kunde vi släppa allt och bara vara, säkert jättefåniga, töntiga och barnsliga. Men gud så kul det var.

Men sen han jag bara hem så fick jag 40 graders feber och nu sitter jag här med halsfluss...måste vara all den friska luften och all tid att inte göra något alls.

Tur att jag har mamma som fixar med allt i butiken, far som en jojo fram och tillbaka för att hinna allt...Vad skulle jag göra utan dig=)


Kommentarer
Postat av: jenny söderberg

sött :))

2012-05-16 @ 08:00:53
URL: http://www.etageblommor.se/
Postat av: Ulle

Din stackare, krya på dig!!! Kram

2012-05-16 @ 08:32:32
Postat av: Agge

Trist och vara sjuk!!!:(

Krya på dig snart.Kramiz..

2012-05-16 @ 20:16:43
URL: http://farmoragge.blogspot.com/
Postat av: Inger

Krya på dig, bästa Linda. Tur att mammor finns, som ställer upp i vått och torrt. Kram Inger i Söderköping

2012-05-16 @ 22:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0