Till salu...

Det är sant, endel  av er kanske har sett det i dagens tidning (Nt)...Jag har bestämt mig för att sälja min underbara butik Akleja. Det är jättejobbig men jag har till slut bestämt mig, jag måste för min familj, för mina barn och framför allt för min fina son Adam. Jag har tidigare skrivit om att han har fått diagnosen AdHd, jag vill finnas där för honom och hjälpa honom så mycket jag kan. Men absolut även för Olle, barnen är bara små en gång. Jag har bevisat att jag kan det här, jag är en duktig florist, jag är duktig på att driva ett företag, jag är kreativ, jag förverkligade en dröm. Men nu ska jag vara en bra mamma också.
Jag har varit egen företagare  i över 14år, jag har kämpat, gråtit men även skrattat och haft fantastiskt kul. Det är underbart att vara sin egen. Jag har lyckats med mer än jag kunnat tro...Ni skulle bara veta hur tyst , försynt och blyg jag varit. Nu står jag för min åsikt och gör min röst hörd.
Vad jag ska göra i stället...Ja ni det återstår att se. Men jag kommer alltid att vara florist och jag har så mycket kontakter i floristvärlden så jag ska nog klara mig.

Jag har en förhoppning om att butiken kommer fortsätta i samma anda som den är i dag, för det är ett fantastiskt koncept som är uppskattat och går hem här i Söderköping. Det är det här jag byggt upp och är mycket stolt över. Det är ju mitt livsverk....

Det kommer ju inte att hända något över en natt, så jag kommer ju att finnas i butiken ett bra tag till och jag kommer att fortsätta blogga hela tiden, så ni ser vad som händer...Vem vet, kanske det är någon av Er som läser det här just nu som blir intereserad och till slut står som Aklejas nya ägare=)

Det är ett stort beslut, men jag vet att jag fattat det rätta. Men visst har jag ältat det fram och tillbaka säkert tusentals gånger. På något sätt kan jag ändå inte riktigt förstå att det är sant, att jag ska göra det, att jag bestämt mig. Jag känner mig nevös och orolig, ledsen men ändå på samma gång glad och lättad. DET blir bra, det vet jag.

Usch nu blir jag ledsen och tårarna kommer...Bäst jag slutar..Ville bara att ni skulle veta.

Kram


Kommentarer
Postat av: jenny söderberg

Jag önskar dig all lycka med ALLT här framöver, detta kommer att göra dig susen tror jag, var rädd om dig!!

2012-06-02 @ 08:35:36
URL: http://www.etageblommor.se/
Postat av: Anna Svensson

Man ska följa sitt hjärta o barnen blir fort stora, så njuta av dina barn o glöm inte att sköta om dig själv.

Lev här o nu.



2012-06-02 @ 09:54:07
Postat av: Elle Andersson

Ett stort lycka till med allt. Det kommer bli jätte bra vad du än tar dig an! :)

2012-06-02 @ 10:37:25
URL: http://www.brollopiostergotland.se
Postat av: sis

bästa finast stora syster, nu sitter jag här och grinar på lunchen. men du har mig bakom dig, jag stöttar dig och tycker du har gjort ett mycket klokt val. Det vet du! Nu kan vi dra utomlands över jul! YES! Något som varit helt omöljligt förut. skämt och sido, hoppas någon ser vilken skatt du byggt upp och fortsätter driva det på liknande sätt. lycka till, kram lill sis Tessan

2012-06-02 @ 13:05:49
Postat av: Inger

Nääee, va´ trist att du säljer din fina butik. Förstår dig också, det är tufft att ha ett barn med bokstavssjukdom. Glöm inte bort att ta hand om dig själv också.

Ha det så gott i fortsättningen på ditt liv.

Kram Inger i Söderköping.

2012-06-02 @ 13:51:24
Postat av: En vän

Ä

r med dig hela vägen kramizzz

2012-06-02 @ 16:20:30
Postat av: Jenny

Älskar din butik och hoppas verkligen den blivande köparen kan förvalta den som den skatt den är. Självklart ska familjen gå först det är trots allt den största gåvan. Kram och lycka till!

2012-06-02 @ 19:35:28
Postat av: Anki

Känner igen mig i dig. Det är otroligt kul men så enormt tidskrävande med egen blomsterbutik. Få förstår nog tiden man lägger ner. Har själv "funderat" många gånger.... LYCKA TILL!

2012-06-02 @ 21:06:26
Postat av: Ulle

Så himla fint skrivit!! Jag är glad att du tagit beslutet. Vet att det kommer bli kanon för dig. Du är bäst glöm inte det! Love y

2012-06-02 @ 22:00:53
Postat av: nina

2012-06-02 @ 22:50:46
Postat av: nina

Ska skriva innan jag postar. Starkt, Linda. Håller på dig o tummarna oxå att det blir som du önskar. Är imponerad av dig. Stor kram till dig.



2012-06-02 @ 22:53:35
Postat av: Filip

Kära gudmor!

Väldigt tråkigt att höra att du skall sälja butiken.



Hoppas du hittar nya vägar i livet och att de valen blir lika gynnsamma som dina 14 år.



Stort lycka till med dina nya utmaningar och kom ihåg att ett leende kommer du långt med :)

2012-06-04 @ 11:21:11
Postat av: C

Jag skulle KÖPA DIN BUTIK på momangen men jag har ett litet problem. Jag älskar blommor och göra buketter kan jag men jag är inte florist och det kanske vore bra?!?! Haha.

Sen vore det nog svårt att fylla dina skor.

Så jag får istället sura lite här att jag valde fel utbildning.



Lycka till med allt annat.

2012-06-04 @ 21:56:14
Postat av: Charlotte

Hej. Jag har följt din blogg sedan din demonstrationen hos Gustafssons.Tycker att du gör så fina grejer,det har varit roligt att se hur ni jobbar.Har själv 3(nu vuxna)barn och vet allt om hur det är att jobba MYCKET mer än heltid och ändå försöka räcka till.Hoppas det löser sig med försäljningen och att du kan få ro i ditt liv med din familj.

Allt gott till Dig,Din familj och Dina tjejer i butiken. Charlotte

2012-06-04 @ 22:29:43
URL: http://www.blomsterhalleniskovde.se
Postat av: BlomsterDesign/Elli

Förstår dig fullt ut, jag har ju själv varit där alldeles nyss och står nu utan min kära butik men får så mycket mer av livet när jag får vara hemma med vår lille kille i stället. Butiker kan vi öppna igen när och om vi nån gång känner oss redo, som sagt barnen är bara små en gång och familjen går fört. Starkt av dig att ta beslutet och jag hoppas någon vill driva akleja lika fint och vackert som du har fått de att blomma :) Stort lycka till och jag hoppas du fortsätter blogga så vi får ha kvar en del av dig ändå :) jag fortsätter såå gärna följa dig och vad ska jag annars baka ;)

Kram elli

2012-06-05 @ 22:06:40
URL: http://blomsterdesign.blogg.se/
Postat av: Liselott

Tycker du gör helt rätt, men förstår "att det känns".

Kramar

2012-06-06 @ 19:28:29
Postat av: Anna

Tufft beslut men familjen och hälsan är viktigast... Det kommer säkerligen komma ut mycket bra av detta i slutändan. Lycka till med allt!

2012-06-06 @ 21:22:51
Postat av: Kaksmulan

Men vad tråkigt, fast jag förstår dig! Familjen är viktigast ändå. Vi hoppas du fortsätter blogga i vilket fall så vi kan fortsätta att inspireras av både blommor och godsaker. Kram och LYCKA TILL!

2012-06-06 @ 23:14:51
URL: http://kaksmulan.se
Postat av: Caroline, BlomDekor

Nämen, det här inlägget hade jag missat! Förstår dig helt och fullt och hoppas du känner ro över beslutet. Blev erbjuden att ta över den blomsteraffär jag jobbade i för 6 år sedan men kände mig aldrig lockad, och nu är jag så nöjd över mitt "frilansade" företag sedan 7 år tillbaka som jag kombinerar med vanligt jobb som växttekniker i veckorna. Så det går att plocka ut de roligaste bitarna som florist! Lycka till!

2012-06-09 @ 14:54:00
URL: http://www.blomdekor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0