På resande fot...

Jag är äntligen framme, jag har varit i gång nu i över ett dygn. Två timmar med tåget till Stockholm, när jag skulle checka in fråga kille efter att ha letat ett tag efter rätt visum...finns det verkligen inget roligar ställe att åka till än Kina..tyckte nog att det var ett bar kinavisum!!
Kom på planet och får sitt mellan en fruktansvärt gnällig och irriterande stockholms dam och en svettluktande kines...ja ja lika bra att sova( för inte fanns det någon tv heler som det brukar). Landar smått förvirrad på pekings flygplats...men som min vän karins pappa sagt en gång...flygplatser är gjorda för idioter, så jag klarade mig och kom dit jag skulle...Satemig på ett av fiken och lysnade på Kineser som smaskade...Jag tror ärligt inte att det finns någon som tuggar med stängd mun, äkligt så fruktansvärt äkligt...hur kan det i ett land höra till god uppfostran att tugga maten med stängd mun coh i ett annat är det ingen som bryr sig...satt väldigt länge där då jag hade 8 timmars väntetid..Tog tillslut alla mina lästa tidningar och satte mig att vänta vid gaten!
..

Kände att oj vad trött jag är...Jag var tvungen att "göra en Kines"...sagt och gjort jag tog min väska som huvudkudde och jackan som täcke och somnade som en stock...vaknade med ett ryck  och for upp..trodde att jag missat planet. Men det hade jag ju inte då jag bara sovit en halvtimme..och fortfarande hade 2 timmar vänte tid kvar..Sluta med att jag studerade taket så det kan jag nu utan och innan...

Tillråga på så blev planet försenat två timmar och fråga mig inte varför för det var då ingen som kunde engelska som kunde förklara för mig. Till slut fick vi då gå på planet..man kan lätt säga finn ett fel...det var bara en blond på hela planet...lilla jag.
Fick för mig att jag kanske skulle kunna se kinesiska muren när vi lyfte jag var ju trots allt i peking..Men det blev en lång väntetid innan vi lyfte, så det slutade med att jag somnade och slog huvudet rakt in i rutan..Hur?? fråga mig inte...mannen brevid frågade försigtit...good,good??...såg inte någon jävla mur heller!!
Somnade om och sov hela resan, mötes av Marko och Henry vars fabrik vi skulle till direkt..de hade ju väntat på mig i två timmar...Nu är det gjort och jag känner mig lite sliten, kanske bäst att gå och lägga sig klockan är ju ändå 03.19 och jag har väckning 08.00...

(det är nog lite stavfel, men det får vara det;) )

Kommentarer
Postat av: Liselott

Låter kämpigt! Heja Linda. :)

2012-02-15 @ 22:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0