Karstorplåda....

Det här är något jag vet vi ofta åt hemma. Inte min största favorit då, på grund av broccolin...Men jag har ju blivit vuxen nu (hehe), så nu gillar jag ju broccoli och jag älskar den här rätten. Den är så god, så himla god...Ni måste prova!

BROCCOLI OCH KASSLERLÅDA ALA KARSTORP


kassler
1 paket bacon
1 påse fryst broccoli
5 dl grädde( riktig grädde)
2.5 dl creme fraiche
svart och vitpeppar
riven ost

Koka broccolin hastigt med salt, häll av vattnet och lägg broccolin i en ungsfast form.
Skär kasslern i stavar och stek dem med svart och vit peppar så de bara får lite färg, lägg i tillsammans med broccolin. Klipp baconet i små bitar och stek dem knapriga, häll bort överflödigt fett och strö över det andra i formen. Blanda grädde och creme fraichen och häl över i formen. Till sist strö över lite riven ost.
Grädda mitt i ugnen i 15-20 min i ca 225 grader.


Servera med koktpotatis....mycket, mycket gott..Jag skojar inte=)


Kommentarer
Postat av: Linda

Men sååå gott. Jag hade dock ingen vanlig cream fraisch hemma, jag tog en med paprika och chili. Blev också gott. Äntligen ett gott Kassler-recept säger jag och min familj. Tack!

2012-02-07 @ 18:44:55
Postat av: Liselott

Mums!

2012-02-07 @ 21:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0