Kan ni förstå...

Jag kommer fortsätta att tjata om vilket hantverk det ligger bakom alla våra artiklar, för jag tror inte att det är många som förstår det. Jag kan ärligt säga att inte ens jag trode att det var så här, jag trode helt klart att  det var mer maskiner inblandade.
I går var vi i den här fabriken som gör  en del av våra grodor och tomtar bland annat. Kan ni förstå att de sitter och handmålar alla figurer..ALLA!!! Beställer vi 1500 tomtar av en modell, så sitter de och målar alla dessa tomtar förhand, exakt lika dant. Kollar man på de man får hem till butiken så kan man absolut inte se det. De är så bra gjorda att de ser maskinmålade ut...Men det är alltså en person som målar alla med en liten, liten pensel i flera omgångar...Trode ni det?

För står ni vilken skicklighet det krävs för att göra det, vilken stadig hand, vilken kunskap. Det är helt klart ett fantastiskt hantverk!


Helt sanslöst....

Kommentarer
Postat av: jenny söderberg

helt ofattbart!!

2012-02-19 @ 09:06:35
URL: http://www.etageblommor.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0