Baconlindad kyckling...

Till vardag eller fest...Hos mig blev det så klart knorr om att det var svamp i, men jag gillar svamp och det är ju jag som lagar maten=)



4 st kycklingfiléer
1 paket bacon
1 burk Cremé Fraiche (gärna en smaksatt med Paprika/Chili)
1 burk Créme Fraiche (Naturell)
1 st röd paprika
1 ask färska champinjoner
3 msk ketchup eller chilisås
2 msk sweet chili sås
100 gram riven ost
salt
svartpeppar
paprikapulver


Sätt ugnen på 225 grader. Salta och peppra kycklingfiléerna lite grand och vira
sedan baconskivor runt dem. Bryn hastigt i en stekpanna runt om.
Blanda cremé fraiche-burkarna,  ketchup, sweet chili sås och lite av osten. Krydda efter egen smak. Skiva champinjonerna och paprikan och stek den lätt i en panna, häll över såsen och låt värmas upp.
Lägg kycklingfiléerna i en ugnsform (utan röran) och sätt in mitt i ugnen i ca 25-
30 minuter, eller tills kycklingen är genomstekt. Fördela sedan créme fraiche
blandningen ovanpå kycklingfiléerna och strö på ost och ställ in i ugnen ca 10
minuter tills osten fått lite färg och du se att det puttrar ordentligt i hela formen.

Servera med ris och en god sallad.


Kommentarer
Postat av: Agge

Denna rätten är sååå god! Åt den i fredags när vi hade gäster. Mycket uppskattat.:) Fast jag hade hemmagjorda klyftpotatisar till. Gott..Ha en skön kväll!:) Kramiz

2012-02-01 @ 20:46:28
URL: http://farmoragge.blogspot.com/
Postat av: jenny söderberg

Nu blev jag hungrig!!!!!!

2012-02-01 @ 22:05:35
URL: http://www.etageblommor.se/
Postat av: jenny söderberg

Å nu tar jag och gör denna rätt!! Ringde Anna i bilen på väg hem från jobbet : -kan du kolla Lindas blogg efter receptet på baconlindad kyckling, ska åka å handla nu :)Längtar till det är klart, såå hungrig!!!

2012-02-04 @ 17:02:48
URL: http://www.etageblommor.se/
Postat av: jenny söderberg

Det blev en succé hemma!!!

2012-02-05 @ 22:41:10
URL: http://www.etageblommor.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0